Welcome to Just Commodores, a site specifically designed for all people who share the same passion as yourself.

New Posts Contact us

Just Commodores Forum Community

It takes just a moment to join our fantastic community

Register

Search results

  1. Dirbatua

    Dirbatua's VX SS

    Lol and of course after going yea it live, drove it today and seems like a got a failing or clogged injector ROFL!. At least they are just stock LS2 injectors so easy to replace if i need one. And yea defiantly gotta catch up, been like half a decade probably now :p
  2. Dirbatua

    Dirbatua's VX SS

    More cubes and possibly other stuff depending how many more cubes to start with :p
  3. Dirbatua

    Dirbatua's VX SS

    the SS still lives, doesn't get driven much these days (even pre-covid), stuff's broken and been replaced over time as normal. Going to swap out the engine later this year for something bigger, I've built a few mate's cars for them in the last few years so it's gotten me wanting more power...
  4. Dirbatua

    The Research and Development Thread!!

    Yea shipping delays and cost atm would be a nightmare. Explains why i haven't seen them in stock lol since i only check every couple of days.
  5. Dirbatua

    The Research and Development Thread!!

    They are still outta stock for Australia, been checking it regularly and nada.
  6. Dirbatua

    The Research and Development Thread!!

    https://www.envyouscustoms.com/diagnostics/diagnostic-kits/aldl-cable/ Halfway down the page and select the software options body diagnostics or AED + BD
  7. Dirbatua

    The Research and Development Thread!!

    Can already do that with the body diagnostics software that he's already made :) if you need it quicker :p https://www.envyouscustoms.com/diagnostics/softwares/body-diagnostics/
  8. Dirbatua

    The Research and Development Thread!!

    w00t, now to wait for purchasing haha.
  9. Dirbatua

    The Research and Development Thread!!

    its an option in the VY/VZ but not in the VT/VU/VX that im aware of.
  10. Dirbatua

    The Research and Development Thread!!

    Cool, i turned off the 2 stage unlock on mine when i borrowed a mates tech2 knock off the play with, but my other 2 cars still have it on and he has since sold it so it bugs the hell outta me rofl. Well i can stop posting skeleton pictures for now on this thread haha.
  11. Dirbatua

    The Research and Development Thread!!

    YAY! Does the new software mean ill need to buy a new ALDL cable off you if its locked to the cable? because i already have the one i brought off you years ago :p so not sure if that will suffice or not haha. Also one option Ive been looking for is the option to turn off the double unlock...
  12. Dirbatua

    [VT-VX] VTII + VX + VY + VZ - Remove Front Lower Control Arm Steel Sleeved Bush

    Travel back to 2014 before photobucket died lol
  13. Dirbatua

    The Research and Development Thread!!

    ah your working on pcmhammer lol, i got that the other week to play with, managed to read my VIN number with it but that was about it with my bluetooth OBDII Scantool MX, figured it was too slow to really do anything with. looking forward to the future development :p
  14. Dirbatua

    The Research and Development Thread!!

    damn missed the 1 year poke :p
  15. Dirbatua

    Dirbatua's VX SS

    Yea we should all have a catch up at some stage, even someone else not Port Melb :p Yea im flat out but all 3 of mine are running and the motorbike too haha :)
  16. Dirbatua

    Dirbatua's VX SS

    yea have to organize a day Sandman :) didnt see you at all holden day this year either haha
  17. Dirbatua

    Dirbatua's VX SS

    I need a decent camera to get a photo to show the pearl and the flake but best i got to show the paint is a photo in the booth haha. Its blinding in the sun, need sunglasses to look at it.
  18. Dirbatua

    Dirbatua's VX SS

    Still alive, still got it, car has been resprayed with a 3 layer pearl :) and i gots black leather seats now too, not much changed other then that.
  19. Dirbatua

    The Research and Development Thread!!

    Holy **** $500 US for a damn cable, yea that's stupid expensive. and yea i figured it was something like that, it was just a funny lol thing i do every so often.
  20. Dirbatua

    The Research and Development Thread!!

    so still gonna need 2 cables at this stage then :) ah well. Do you get any weird issues when you plug your ALDL USB in before the car is started that it makes the mouse go skits when the car is started :p using a laptop and windows 7 still so might just be that, just a funny LOL i forget about...
  21. Dirbatua

    The Research and Development Thread!!

    nice, shouldnt have that much more data logging running then that anyway i reckon, it would just be a confusing mess of graphs i reckon.
  22. Dirbatua

    The Research and Development Thread!!

    lol Doitabase :p hanging out for this :)
  23. Dirbatua

    The Research and Development Thread!!

    nice to see your getting somewhere :) funny how just a new way of looking at something can reenergise motivation
  24. Dirbatua

    The Research and Development Thread!!

    Well i got access to VR-VE so both v6 and v8 so if you need any one of those i can do some testing for you. I've got a J2534 USB cable around here somewhere as well, cant remember what i used it for some toyota or something years ago.
  25. Dirbatua

    The Research and Development Thread!!

    i have a Scantool MX bluetooth, i use the cables i brought off you more then it :p I reckon stick with the Envy cable, the all in 1 solution is what will separate you from everyone else in the world and it's a lot handier :), i know i prefer it, 1 cable 1 program and can do the lot it would be...
  26. Dirbatua

    The Research and Development Thread!!

    lol exactly personal preference and its your website haha. and yea should be possible to link a licence with a username, plenty of people do it, but yea new software versions to allow for it which means creating accounts for every previous customer.
  27. Dirbatua

    The Research and Development Thread!!

    Can't say i like it honestly, but i never like the new style websites people are making to be more mobile compatible with your style of layout :p
  28. Dirbatua

    The Research and Development Thread!!

    Make sure there isn't power to the unit constantly too :p i found out one of my bluetooth adapters just stays running 24/7 while the other ones turn off when the ignition is off haha. and post photos i wanna see it :)
  29. Dirbatua

    Vz fuel calibration

    VT/VX had **** fuel gauge calibrations, every single VT/VX i've plugged into has needed updating, havent found a VY/VZ yet that hasnt matched body diagnostics for the fuel calibrations. Also the VT/VX had 2 different voltage fuel senders 12 and 18 plus people tend to have a habit/dodgy sales...
  30. Dirbatua

    The Research and Development Thread!!

    lol remembered to check the thread and last comment was me back in May rofl
  31. Dirbatua

    The Research and Development Thread!!

    I just like poking him with a stick for shits and giggles, i know how busy he is with his stupid amount of work hours he does :p
  32. Dirbatua

    The Research and Development Thread!!

    hahaha :p
  33. Dirbatua

    Dirbatua's VX SS

    oh god stockies alive :p Nah i've still got it, actually brought another VX SS a few weeks ago for the wife too :p so i got 2 of em now, both white haha.
  34. Dirbatua

    Dirbatua's VX SS

    yea plenty.
  35. Dirbatua

    Dirbatua's VX SS

    lol wow been ******* yonks since i've updated this..................not gonna though haha :p
  36. Dirbatua

    The Research and Development Thread!!

    Hopefully :p im still hanging to get one :p
  37. Dirbatua

    The Research and Development Thread!!

    im just hanging out still so i can have the all in 1 software with the envy cable :p
  38. Dirbatua

    My 2006 VZ SS 6L Manual ute! (never dial-up friendly)

    HA yea cause thatll work.
Top